Hosszú ideje építünk weboldalakat és webshopokat, és megtanultuk, hogy a bizalom az egy nagyon fontos dolog. Lehet megerősíteni, vagy elveszíteni is, de rá kell nézzünk arra, hogy mind a kettőt mi magunk okozzuk.
Nézzük meg, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy a bizalom megtörjön, és mit kell ahhoz, hogy megnövekedjen a webshopunk iránt.
Hogyan veszíti el az ember a bizalmat?
Nézzünk egy konkrét esetet:
- Van egy problémád, vagy valami felkeltette az érdeklődésedet. Felmész a netre, rákeresel, hogyan tudod orvosolni a dolgot, és rátalálsz egy webshopra, ahol megtalálod a számodra megfelelő megoldást. Vásárolsz, és a pénzt le is vonják a kártyádról. Igen ám, de a folyamat itt megszakad…
Az emberek megoldást akarnak venni, és nem még több problémát!
A fent említett esettel problémát vettél, és így is érzed, de miért? Felsoroljuk, hogy mi zajlik le ilyenkor az emberben, milyen kérdések merülnek fel benne:
- Hogyan kapom meg a terméket?
- Melyik futár fogja kiszállítani?
- Mikor kapom meg?
- Megérkezett a pénzem?
Amikor semmilyen kommunikáció nincs a vásárlás után, még egy elköszönés sem, akkor az ember elkezd aggódni, hogy most mi lesz? Becsapták? Nem csapták be? Valós a cég vagy csak adathalászat volt? Ilyen és ehhez hasonló rossz gondolatok fognak feltörni, amikor csak “le van vágva” a kommunikáció, és nincsen befejezve.
Érthető is, hiszen nagyon sok csalás volt az utóbbi időben, amivel elvették az emberek pénzét, vagy ha nem is a pénzét először, de a bankkártya adatait igen. Aztán hirtelen kisebb-nagyobb összeg eltűnik róla, és nem tudjuk hova.
Ezt az érzést indítja el, amikor egy webshop nem zárja le a kommunikációt a vásárlóval. Kétségek merülnek fel, hogy vajon, mi fog történni. Csalás áldozata lettem? Ráadásul, ha a kiszállítási idő másfél hét, akkor másfél hétig ideges lesz a vásárló, hogy most akkor mi a helyzet. Ezzel eljuthat oda, hogy visszakéri a pénzét, és többet nem vásárol, de egy egészen biztos: többet nem valószínű, hogy vásárol. Kellemetlen, de ezt most tegyük félre, és nézzük meg, hogy mit kellene tenni, hogy a bizalmat megerősítsük.
Bizalmat erősítő lépések, mit javasolunk mi?
1.Köszönő oldal
A köszönő oldalt arra használjuk, hogy megköszönjük a vásárlást, és tájékoztassuk az ügyfelet arról, hogy megérkezett a pénz, és menni fog az áru, de akár egy újabb terméket is ajánlhatunk.
2.Megerősítő e-mail
A megerősítő e-mail egyidőben megy ki azzal, amikor megjelenik a köszönő oldal. Az e-mailben megerősítjük a vásárlását, csatoljuk akár a számlát, és információkat adunk neki arról, hogy melyik céggel és körülbelül mikor érkezik meg az általa megrendelt termék. Ebben az e-mailben érdemes az elérhetőségeidet is közzé tenni, még ha a weboldaladon ott is van. Tudja az illető, hogy ha kérdése van, hova fordulhat.
3.Útnak indító e-mail
Ezt akkor alkalmazzuk, amikor feladtuk a csomagot, és útnak indult felé a termék. Szépen végigkövetjük, hogy mi történt, és mi fog történni.
4.Minőségellenőrző és ajánló e-mail
Ezt már akkor kapja meg a vásárló, amikor átvette a terméket, és vélhetően kibontotta. Ebben készíthetünk egy felmérést az elégedettségéről, és arról, hogy a futárcéggel mennyire volt megelégedve, majd pedig felajánlhatunk neki egy újabb terméket vagy vásárlást.
5.Ha kapsz egy e-mailt, amiben a vevőd kérdez, próbálj meg 24-48 órán belül válaszolni!
Ez nagyon lényeges, mert a gyorsaságon múlik az, hogy mennyire marad meg a bizalom, és az ügyfél biztonság érzete.
6.Hírlevél
Természetesen fel lehet iratkoztatni egy hírlevélre is, amin keresztül megmutatjuk neki az akciókat és az új termékeket, mert az is egy újabb bizalomépítő pont lehet.
Mi ezeket ajánljuk annak érdekében, hogy visszatérő vásárlóid legyenek és a bizalom megszilárduljon a céged iránt. Ezt nevezzük úgy, hogy hiteled lesz a vásárlóid előtt.
Ilyen és ehhez hasonló ötletekért kövesd a blog oldalunkat, vagy vegyél részt tanfolyamainkon!
Elérhetőségünk: info@webvezer.hu