Nem mindig a szolgáltató a hibás!

Ügyfelem, aki megszakította velem a kapcsolatot

Weboldal készítéssel több ezer órát töltöttem el az életem folyamán, ami megalapozta a kompetenciámat. Az első időkben volt olyan, hogy naponta pár órát aludtam csak, mert tanultam, és tanultam, és tanultam, csakhogy profi legyek. Maximalista vagyok, és azt szeretem, ha minden flottul megy. Én ilyen vagyok és kész.

Ügyfelem 2020 nyarán rendelt tőlünk egy egyszerű egylapos weboldalt, amelyet kérésének megfelelően 1 hónapos határidővel elvállaltunk. Épp pihenni indult, ezért nem ragaszkodott a gyorsabb elkészüléshez, pedig általában 2-3 hetes határidőkkel dolgozunk, sőt egyszerűbb weblapok esetén ez lehet kevesebb idő is.

Szeretünk gyorsan kész lenni a munkákkal, és szeretjük azt, ha az ügyfél is minél hamarabb pénzt tud keresni a weblappal, hiszen akkor vissza tudja termeltetni vele az árát.

Kezdődtek a problémák, és elindultak a nézőpont különbségek, mivel olcsóbban szerette volna azt a tudást megfizetni, amiért mi nagyon megfizettük az árat, és ezt úgy szerette volna elérni, hogy ő nem kér számlát. Ez több oldalról sincsen rendben. Tudom, hogy sok helyen megy ez a dolog, de nálunk ez nem járja. Ezt úgy nevezik, hogy adócsalás.

Családok mentek és mennek tönkre nap, mint nap ilyen alapvető hibák elkövetése végett. A büntetés sokkal nagyobb, mint a nyereség és én úgy gondolom, hogy nem éri meg kockáztatni. Sőt, amikor belekezdtünk a játékba, amit úgy hívnak, hogy vállalkozás, akkor elfogadtuk a szabályait és úgy etikus, ha be is tartjuk azokat, de ez az én véleményem.

Mellesleg, nem az időnket fizeti meg ilyenkor, hanem a tudást, és a mi tudásunknak ennyi az ára. Amikor valaki ezt olcsóbban akarja, akkor azt mondja, hogy nem ér annyit a tudásunk. Ez mindenhol így van. Most már egyre több helyen nem az időt fizeti meg az ember, hanem a tudást.

Folytatódott a probléma. Az oldal elkészült, és minden a megbeszéltek szerint ment, de a spórolás ott volt mellette az ügyfél részéről. Néhány nappal ezelőtt a weboldala feltehetőleg egy DDOS támadást kapott. A wikipédián részletesen írnak erről, ha szeretnéd megtudni pontosan mi ez, olvasd el, de a lényege annyi, hogy túlterhelik a szervert, hogy annak a működése lassuljon vagy teljesen megszűnjön.

Ha ismered a LifeTilt céget, náluk pl.: rengetegszer volt, hogy túl sokan akartak egyszerre rendelni és leállt a webshopjuk, ezt szokták organikus DDOS-nak nevezni.

Tehát megállt a weboldal és felvettem a kapcsolatot az ügyfelemmel, akivel furcsamódon a weboldala elkészülése óta egy szót nem váltottunk. Ez azért furcsa, mert a legtöbb ügyfelemmel nagyon jó a kapcsolat, és folyamatosan beszélünk, tartjuk a kapcsolatot. Természetesen ajánlottam neki karbantartást, annak érdekében, ha probléma lenne, akkor azonnal tudjam orvosolni, de ő mindent visszautasított. Ez egy spórolási mechanizmus az embernél, mert nem látja igazán, hogy mekkora értéket kap, amikor egy rendes weboldalt vesz. Volt, aki több százezer forintot elköltött feleslegesen, mielőtt hozzánk jött volna, és elmondta, hogy az igazából kidobott pénz, mivel most látja, hogy a kóklerkedés nem működik.

Természetesen, amikor észrevettem a problémát azonnal felvettem vele a kapcsolatot, hogy ha szeretné, akkor akár egyszeri karbantartási díj ellenében megoldom a problémát még aznap. Visszautasította a kezdeményezésem és FTP hozzáférést kért (ezen keresztül lehet belépni a weboldal mögöttes részébe, ahol bizonyos módosításokat lehet csinálni), hogy egy barátja megnézze a problémát. Itt már nekem furcsa volt, hogy miért nem attól kér segítséget, aki a weboldalát készítette és történetesen a weboldal tárhelyét üzemelteti, hiszen mi ismerjük, hogy van összerakva, és hogyan kell orvosolni a dolgot.

Szeretek tiszta lapokkal játszani. Én úgy gondolom, hogy nem a kommunikáció megszüntetése a megoldás valakivel, ha probléma van, hanem pont az ellentéte. A kommunikáció megszüntetése mindig végső megoldásnak kell, hogy legyen és tilos azzal kezdeni. 7 éve dolgozom Online és sok száz ügyfelem volt, és néha felmerültek problémák, amiket orvosolni kellett, így van ez mindenhol. Soha nem a probléma a lényeg, hanem az, hogy keresünk-e rá megoldást vagy sem. A problémák azért vannak, hogy megoldjuk őket, és azáltal megerősödjön minden.

Sajnos nem tudok mindenkinek megfelelni, persze ettől függetlenül törekszem rá, hogy akik bizalmat szavaznak nekem, azoknak a maximumot nyújtsam. Vannak sokan, akik elégedettek a munkámmal és ha hiszitek, ha nem, én is csak egy egyszerű ember vagyok és tudok hibázni, de sajnos most nem tudok tanulni belőle, mert nem sikerült megbeszélni. Vádaskodások helyett azt, hogy valójában mi a baj, nem tudtuk meg.

Tehát javaslom, hogy:

  1. Olyan emberrel készíttesd el a weboldalad, aki ért hozzá.
  2. Ne sajnáld a pénzt, ha ez az ember tényleg olyan veszett jó, mert a szakértelméért nagyon nagy árat fizetett (ez mindenkinél így van).
  3. Ne kérd olcsóbban, mert azzal leértékeled azt, amit ő már letett az asztalra.
  4. Tartasd karban vele, mert ahogyan a számítógépedet is, úgy a weboldaladat is érik támadások. Így van ez szinte mindennel. Az autódat is karban kell tartani. A honlapodat is.
  5. Amikor problémád van, akkor azt kommunikáld ki, és ne udvariaskodj, mert a tiszta kommunikáció az igazi kommunikáció.
  6. Keress pénzt a weboldaladdal, és érd el, hogy az emberek megismerjenek általa.

Isten igazából a fenti hat pont egy aranyszabály is lehetne, mert nagyon sok gondtól és problémától véd meg. Szinte azt is mondhatjuk, hogy a töretlen siker alapja.

Köszönöm, hogy végig olvastad, és keress bennünket: webvezer.hu

Állunk rendelkezésedre!

Megosztás:

Elementor Pro 1 éves licensz 50% áron

(A vásárlásodtól számított 1 éven keresztül tudod használni)

Kövess minket a facebookon:

Prémium Wordpress bővítmények több százezer forint helyett havi 5000Ft -ért

Legutóbbi bejegyzések:

Scroll to Top

Kérlek fogalmazd meg röviden, hogy mire keresed a megoldást.

Amennyiben azt szeretnéd, hogy egyenlőre
e-mailben kommunikáljunk, a telefonszám részt nyugodtan hagyd üresen.

Kérlek fogalmazd meg röviden, hogy mire keresed a megoldást.

Amennyiben azt szeretnéd, hogy egyenlőre
e-mailben kommunikáljunk, a telefonszám részt nyugodtan hagyd üresen.